diumenge, 14 d’octubre del 2007

Beijing

del 27 de juliol al 19 d'agost 2007





finalment m'he mig posat al dia amb el meu ordenador i us envio un resum de les fotus de Xina. Al final n'hi han quasi 1500. No n'hi ha més pk l'ultim dia em vaig cansar i no en vaig fer.no sé si cal comentar-les, ja quasi tot ho he anat explicant.Podeu veure amb kines exquisiteses ens ompliem la panxa. Moltes vegades sense saber ben vé que era. Una veterana. i que ha estat una mica dur posar-se al dia. Això de treballar no és bo.
El jet lag de tornada a estar molt dur, però encara més l'Akelarre de Cervera i per acabar-ho d'adobar, la Festa Major de Vila. Encara no m'he situat. Total , k dilluns me'n vaig a Canaries, a vuere si descanso una mica.una abraçada a tothom
El carrer comercial per excel·lència, wan fu jing

El palau d'estiu de Pekin


Els guerrers de terracota del primer emperador
Qin shi huang di








El temple del Cel des de la porta sud
Tian Tan Nan Men



Menjar cruixent a Wan Fu Jing



L'Engracia va ser la meva companya d'habitació. Ella venia de València i ja fa més de 20 anys que ha acabat acupuntura. Tot sovint me la trobava fent meditació al llit perquè no podia dormir. El dia que vaig anar a classe de taixí vaig descobrir perquè. Estava dormint al sofà.



01/08/07 18:44
hola a tothom, doncs ja no se quants dies porto a Pekin. Sembla mentida com ja mi he acostumat. Vaig agafar un avio el divendres 27 de juliol a quarts d'una del migdia i vaig arribar a l'aeroport de Beijing l'endemà quarts de 9 del matí. Ja us deveu haver adonat que no puc escriure els accents. Es una mica difícil encertar les ordres, tinc l'ordenador configurat en xinès. Ahir vaig estar-me 2 hores esbarallant-me amb les contrassenyes del Skype i del Pay pal. Tot per poder per trukar des d'internet. I per aki doncs feia una calor que espantava. Ara ja no tant. Fa 3 nits que cau una tempesta tropical. Avui m'ha enganxat sortint del palau de la seda. i res k no hi ha hagut manera de pillar un taxi. Es veu k kuan plou desapareixen. i com que una no hi ha està acostumada doncs 2 hores m'he estat sota pluja intentant pillar un taxi, i res k tots se m'escapaven. I 3 xinetes m'han rescatat, han estat elles que m'han acompanyat fins a una altra part de la ciutat i des d'allí m'han trobat un taxi. I aki estic posant-vos al dia de les meves aventures. Em pensava k trobaria la residensia xapada, i hauria de saltar la tanca. però encara estava oberta, i a internet, al cartell, posa k xapen a les 24h, però ja passen 25 minuts i encara no m-han fet fora. Avui hem anat a veure el temple del cel. Hi he anat amb un company de classe, que ha fet la formació al Taller del Habitat i portava les varilles i hem estat mirant els punts energètics del parc. Una passada. Ahir vam estar al palau d'estiu dels emperadors. També analitzant l'estructura energètica dels jardins, veient els elements del Feng Shui, i mesurant els punts energètics. I buenu, k avui 'es el segon dia de classe de pràctiques a l'hospital de medicina xina que crec k es diu Yu Yuan. Millor que ahir. I k m'he canzat d'escriure. Si, evidentment no hi ha c trancada. Una abrazada a tothom,
06/08/07 15:11
hola a tots, ja sé que per catalunya fa bastanta calda i no plou, i que per les canaries, el foc quasi no ha deixat color verd. doncs aqui plou quasi cada dia. Una horeta. i en plan tropical. Que si et pilla, quedes xop. Dissabte volia anar a la muralla xina, pero hi va haver manera. El lonely planet estava una mica desfazat d'informació, vaig coneixer uns mexicans i me'n vaig anar amb ells al mercadillo d'antiguitats dels dissabtes i diumenges. Molt intersant. hi pots trobar tota mena de rampoines, curiositats, baratijas, mobles vells i nous, joies bones i falsas, i per supusat ho has de recatejar tot. Vaig anar a mirar els horaris d'autobus per Simatai pel Diumenge. Pero el diumenge se'ns va escapar l'autobus, total que un taxi pirata ens va proposar d'anar-hi, i a regatejar el preu, al final per 200 yuans vam anar a Chuang-chuang, un tros de la muralla molt macu. No hi havia turistes, nomes els quartre xinus que et cobren l'entrada i et venen xuxeries.
I a que no sabeu quins erens els unics 4 giris que hi havien, doncs 4 catalans. Un noi que es diu Lluís Sola i fa un any que viu a Pekin i diu que es guanya la vida fent classes d'espanyol i tocant en un grup. Diu que també va a classes per aprendre música pk no en sap gaire. I els seus amics doncs l'han vingut a veure. Molt guapa la muralla. Impressionant. Val la pena.
I avui comenzavem les classes de taixi i txicung, però l'autobus ha marxat sense le meu grup. Per un dia que volia anar a les classes de la tarda. Pero si m'ho posen aixi, total que m'he n'he anat al temple del nuvul blanc. Que la setmana passada ja hi havia anat però el vam trobar xapat. I a k no sabeu ki hi he trobat, doncs 2 catalanes que s'estaven patejant xina pel seu compte, és més, repetien, de tant k els hi havia agradat l'any passat. I Jordi Rigol, no t'ho perdis que una era de Sant Pere de Riudebitlles i no té noviu.I després he anat a veure la Mesquita del carrer de la Vaca, l'única i més gran mesquita que hi ha a Pekin. I dp he buscat un altre temple i no l'he trobat. I doncs he anat a ferme un massatge al lloc que em va recomenar el nano aquest k vaig coneixer a la gran muralla i molt bé, molt molt bé. I aquí estic explicant-vos ho tot. Una abrazada i fins aviat,
15/08/07 19:24
hola a tots, aixo ja s'acaba. Ja nomes em keden 3 dies d'estar a Pekin. ala.\buenu. Avui he anat a wanfugin, el carrer mes comercial de pekin, amb totes les botigues pijes, els centres comencials, l'ambientazu i el barri de paradetes molt xules que hi ha amagades per darrere, on hi ha una mena de bars de tapes on pots menjar pinxus variats, de tota mena de carns i fruites i inclòs cruixents, de calamars, d'escorpins i descarbats molsuts. Aquest cap de setmana me'n vaig anar a Xian. Ke m'ha agradat molt. Es una ciutat de 3 milions d'habitants. Però sobretot és una ciutat moderna, amb xinesos molt educats k no regategen els preus i són tan amables k ja et diuen un preu ben baratet. Així m'agrada. El dissabte vaig anar a veure els guerrers del Qin shi huang di, el primer emperador. i realment impressionen. Desprès de compres i visites pel barri musulmà, on tot és comestible. O al menys et venen de tot per poder menjar. I l'endemà visita cultural, al museu, molt ben muntadet el tenen, la pagoda del gran gansu, i el bosc d'esteles, amb un fotimer de pedruscus amb escrits en xinès, serien com llibres de pedres, i n'hi tenen molts. I també la muralla de Xian, k corroboro el que m'havien dit, val la pena. i res tornada cap a Pekin, que el cap de setmana s'ha quedat curt i a Xian, m'hi hagues kedat més dies. Puc dir, que m'ha agradat molt més que Pekin.
A Pekin, està fent una calor insopurtable. Dos dies he anat al park de las colinas fragrantes i al jardi botànic, i mi he cuit al vapor, de la calda que fa. Els primers dies feia una boira xafogosa. Pero ha plogut molt i està fent uns dies fantàstics, amb el cel blau i molt de sol, pero la pega és que tota l'energia lumínica te la xupes tu i quedes rostit al vapor. Molt aplatanat. L'altre dia van explicar pel telenoticies el que ja ens havien dit. Sembla ser que a Pekin està plovent, és bastant raro que plogui abans d'acabar l'agost. I és pk estan enviant coets als núvols pk plogui, pluja artificial. Pk l'any k ve amb les olimpiades, pekin estigui ben guapa, i ben assoleiada. Una abrazada, Núria Coral
i més fotus